dosfaantosplus.reismee.nl

Relaxen in Kuta

De laatste dagen in Kuta relaxen we voornamelijk en bruinen we bij aan het zwembad of op het strand, de geplande excursie naar Tanah Lot (tempel in zee) bij sunset besluiten we niet te doen na het lezen van de Lonely Planet. Die heeft het over tourist trap, drukte van jewelste en de rij van ontelbare verkopers waar je 2x doorheen moet. In de ochtend voor 12 uur zou het te doen zijn qua drukte en omdat de verkopers dan nog slapen, nou ja misschien een volgende keer.

Onze surfing girl heeft nog wel een vol programma door de surflessen elke dag.

Heerlijk rustig is het nog op het strand en op zee bij de vroege surfles van 7 uur, de zon zit nog achter de bomen, alles start langzaam op (hati hati), ieder veegt zijn stukje strand schoon, zet nieuwe offermandjes neer en zet stoelen, ligbedjes en parasols klaar voor de mensen die gaan komen. Er worden zakken ijs gebracht voor de grote koelboxen voor de drankjes en dan zijn ze klaar voor een nieuwe dag.

Gelukkig komt er steeds meer bewustwording voor de hoeveelheid afval die overal neer gegooid wordt op dit eiland, want dit kan toeristen er in de toekomst van weerhouden om dit eiland te bezoeken. De educatie moet beginnen bij de jongste generatie, er is een cultuuromslag nodig want mensen vinden het nu heel normaal om alles zomaar op straat weg te gooien.

We maken een lange strandwandeling in noordelijke richting, je kunt hier km's lopen en overal staan zonnebedjes, stoelen en parasols, er is hier genoeg te zien. De zee is hier minder geschikt om te zwemmen döor de golven maar des te beter om te surfen en daar komt iedereen op af.

Einde van de middag, vanaf uur of 5 wordt het een stuk drukker op het strand, de lokale bevolking komt dan ook en samen met de toeristen wacht iedereen op de zonsondergang in zee zo rond 6 uur, het is dan ineens heel snel donker.

Morgen dan toch echt de laatste dag, we vliegen pas 's avonds en dan landen we dinsdagochtend op Schiphol.

Woensdag is een spannende dag want dan hoort Stacy of ze geslaagd is voor de Havo!!

Iedereen bedankt voor het mee reizen met ons en voor jullie leuke reacties, het is heel leuk om dingetjes uit "Blanda" (Nederland) terug te horen.

Inge

Heel leuk om op deze manier jullie reis een beetje mee te beleven.Goede terugreis en welkom terug in Nederland, waar de temperatuur weer wat om hoog gaat!!

Wout

Goeie morgen .
Welkom thuis . Ik ga er dan van uit dat de reis goed verlopen is .
Even schakelen om de draad hier weer op te pakken . meestal went dat weer snel .
Je zal ( zoals gebruikelijk ) weer wel thuis komen met een enorme lading foto's Yvon. Ik ga ze een keer zien .
Groetjes, ook aan Peet en Pollewop
Overigens is het morgen voor Devi net zo spannend als voor Pollewop .