dosfaantosplus.reismee.nl

Surfing girl

Redelijk geslapen de 1e nacht in Secret Garden Inn want de bedden zijn hhhard, we starten met een eigen nescafeeke voor onze bungalow in de vroege ochtendzon, want we hebben een waterkoker, heerlijk, er is verder nog niemand te zien op de 2e verdieping waar wij zitten. Van over de rand kijken we zo op het zwembad.

Na een lekker ontbijtje met vers fruit en toast met een eitje, gaan we richting strand. De golven zijn een stuk hoger dan gisterenmiddag en ze rollen met veel kabaal op het strand af. We wandelen een stuk langs het strand en zien de ervaren surfers aan het werk. We hebben afgesproken met een surfleraar dat Pollewopke vanmiddag begint als het eb wordt en de golven wat rustiger zijn. Rustig liggen op het strand is er hier in Kuta niet bij, er komen voortdurend verkopers voorbij of mensen die je willen masseren, manicuren, hennep tattoo willen maken of haren willen invlechten. De verkopers willen graag sarongs, armbandjes, ijs, fruit, vliegers, kruisboog, zonnehoedjes, ringen, kokosnoten en weet ik al niet meer, aan ons kwijt. Maar als je bij 1 wat koopt dan loopt het de hele dag storm bij je want de verkopers zien alles van elkaar en dan komen ze in grote getalen bij je staan en gaan niet meer weg. Dus hoe hard we het ze ook gunnen, we kopen niets op het strand.

Gisteren bij het binnen rijden van Kuta zei Stacy al dat het hier net als bij ons eruit ziet qua winkels en dat ze dit geen Bali vindt. De uitstapjes naar de dorpjes, tempels en de jungle en het rondfietsen op het platteland vond ze veel mooier en daar is ook het echte Bali te zien. Wij waren blij dat te horen want we wilden haar een heel andere cultuur laten zien en beleven en dat is zeker gelukt.

De surfles begint met theorie, oftewel surfen op het droge, alles draait om 'balans'. Ze krijgt heel veel info maar de surfleraar zegt ook meteen dat ze niet teveel moet nadenken maar gewoon doen en luisteren wat hij voor aanwijzingen geeft. En dan het water in, tegelijk met een andere groep met beginnelingen. Na een paar pogingen surft ze al eventjes richting strand, ze zijn allebei enthousiast, Pollewopke natuurlijk maar ook de surfleraar. Een uurtje oefenen, een kleine pauze en nogmaals een uurtje. Dat is het voor vandaag want de knieen zijn wat rood en de moeheid slaat toe. Morgenochtend 7 uur is de volgende les!

Miranda

Baywatch is er niks bij ;-) Superleuk wat jullie allemaal al beleefd hebben! Zeker is dat het een zéér geslaagd examencadeau is, al die bijzondere indrukken gaat Stacy nooit meer vergeten! Have fun nog de laatste paar daagjes X