dosfaantosplus.reismee.nl

Rijstvelden in Jatiluwith

Rugzakken worden weer ingepakt want na het ontbijt gaan we richting Ubud, Stacy heeft alles er al in zitten denkt ze, maar er hangt nog een handdoek, liggen nog slippers maar past er nog allemaal in. We hadden ook alle 3 heel beschaafd ingepakt, zo rond de 13 kg dus ruimte over.

Chauffeur Guddee, zelfde van gisteren, kiest een shortcut ipv de doorgaande weg, Stacy zit voorin en ziet hele steile weggetjes op zich afkomen, Guddee moet soms zelf terug in zijn 1 en de airco gaat uit om wat meer trekkracht te hebben. Maar de route is prachtig, ook door dorpjes en we zien zelfs een aantal dappere fietsers op mountainbikes deze pittige klim nemen. De top is ca. 1800 m en als we die voorbij zijn hebben we subliem zicht op 2 meren met een paar dorpjes.

Na 2 uur door de bergen komen we bij Jatiluwith, dat bekend staat om zijn mooie uitzichten op de rijstvelden. Er is in die 3 jaar het een en ander veranderd, we betalen nu entree, er zijn een aantal tracks van verschillende tijdsduur uitgezet door de rijstvelden. Er is zelfs een warung ingericht in het veld waar we meteen maar wat drinken met uitzicht op de velden. De rijst staat hoog, is bijna oogstklaar maar ligt op diverse plaatsen plat, nee dat zijn geen rijstcirkels maar helaas voor de boer is de rijst plat gewaaid, dus groeit nu niet meer en is moeilijker te oogsten. We dwalen een uur rond en schieten mooie plaatjes.

De warungs boven aan de weg hebben plaats gemaakt voor nieuwbouw en er is veel bijgekomen, wel jammer maar waarschijnlijk wel nodig voor de stroom toeristen in de zomer.

Nog steeds via binnenwegen rijden we verder naar Ubud en we checken in bij Indira Cottage aan het eind van Jalan Bisma en dichtbij Monkey Forest Road. Na een welkomstdrankje zetten we de tassen in de kamers, wij beneden en Stacy boven met uitzicht op zwembad. Het ziet er goed uit, maar dat wil hier niet zeggen dat er dan geen beestjes kunnen zitten.

Nog net voor het donker wordt doen we een rondje en zoeken alvast een leuke warung om straks te gaan eten. Peter is niet fit en duikt zijn bed in, Stacy en ik gaan wat eten in de warung. Het begint een beetje te regenen, heu, nog niet meegemaakt hier, als we teruglopen langs de wjnkeltjes regent het al wat harder. Peter is koortsig en we halen een dekentje voor hem, antigrippine erin en het bed weer in. Nog niks vastgelegd voor morgen, eerst ff kijken hoe het met Peter gaat.

oma v hogeloon

geweldig goed jullie mooie vacantie
zo te volgen .via tjitte blijf ik op de hoogte
veel liefs oma