dosfaantosplus.reismee.nl

Waterval

Wederom een dag vroeg op , deze dag stond er een waterval tracking op het programma (klinkt best stoer he). Na het ontbijt stond de chauffeur al te trappelen. na een rit van een klein uurtje en wat standaard gesprekjes met de chauffeur zei hij dat we vandaag het echte bali gingen zien (jaja die ken ik al). Hij vertelde dat de waterval behoorde tot een dorpspark en dat de mensen uit de dorpen rond de waterval de waterval en de berg beheerden. Ze proberen de berg zo goed mogelijk schoon te houden en lokale mensen op te leiden als gids. Bij de gids aangekomen krijgen we eerst uitleg over de hindoe goden. Daarna langs een rijstveld waar ze aan het oogsten waren en nog wat uitleg over bloemen en planten (die bij ons in de vensterbank staan en hier metershoog). en wij maar verder naar beneden lopen.

Na een uurtje kregen we voor het eerst zicht op de waterval (gelijk met wat apen om ons heen) Geweldig voor het eerst zag ik het sprookje bali genaamd .

Nu nog een stevige afdaling en dan staan we onder aan de waterval. Snel omkleden, op blote voeten strompelen over gladde en scherpe stenen om onder de waterval te komen pollewop en peter hebben de harde douche genomen yvonne bleef wijselijk op een afstand. kleertjes weer aan en weer op pad. hoek om schoentjes weer uit!!!daar waren de volgende watervallen, deze mochten we niet bij (was te gevaarlijk voor toeristen. Terug omhoog kregen de dames een blik op de man/vrouw verhouding in dit land, de vrouwen haalden keien uit de rivier, droegen ze de berg op en de mannen maakten er een paadje van (ik zei meteen ik raak geen zak gips meer aan) konden ze niet mee lachen ik kreeg als commentaar ech nie of neem er hier maar een stuk of drie mee (vrouwen dus)(die laatste neem ik in overweging). Na een STEVIGE klim bleek onze gids een warung te hebben (restaurantje) waar we een simpele maar lekkere lunch aangeboden kregen.

In de auto gelijk met de chauffeur afgesproken dat hij ons morgen naar ubud brengt.

Kortom een super dag, niemand die je iets wil verkopen gewoon allemaal leuke mensen. Tot morgen ????

Ingrid

Klinkt allemaal heerlijk. Kan ook niet anders in dit fantastische land.

Wout

Goeie morgen " Veerse Faanten ".
Prachtige foto's en mooie verhaaltjes . Ik lees ze graag .
Ben heel benieuwd naar het verhaaltje van morgen , de verjaardag van Vonny.
Ik ga je nu vast feliciteren Yvon ( Peet en Pollewop uiteraard ook ) . Vast staat dat dit wel een bijzondere verjaardag wordt . Alvast een fijne dag gewenst .
Gr

Wout en Inge

Diana en Jan

Hoi Ivanho-tje, heel hartelijk gefeliciteerd. Nu dubbel genieten: van je verjaardag en de heerlijke reis.
Hieperdepiep Hoera!!!