dosfaantosplus.reismee.nl

Dolfijnen en snorkelen

Gisteren dolfijnen spotten en snorkelen geregeld, wij vertrekken niet om 6 uur met de grote meute maar een uur later, want met 30 boten tegelijk achter de dolfijnen aanjagen vinden wij niet zo. Heerlijk uitwaaien als we naar de plek toevaren met Arik aan het roer, de dolfijnen komen 's morgens hier tussen 6 en 11 om zelf vis te vangen en wij willen ze zien zwemmen en springen. Als we komen aanvaren zwemmen er meteen een heleboel net naast onze boot, schitterend om die speelse beestjes te zien. Na een half uur zijn we nog maar met 6 bootjes en als de dolfijnen langs de boot zwemmen en telkens boven water komen hoor je de pufjes van het uitademen. Goed op de foto krijgen we ze niet maar wel op de film.

We varen door naar het koraalrif om te gaan snorkelen en krijgen wat brood mee om de vissen te voeren, ze plukken het gewoon uit je hand en als bij Stacy het brood op is buiten ze gewoon in haar hand. Veel blauwe zeesterren gezien, heel veel verschillende visjes (ook in Nac-kleuren) en zelfs een kleine slang. Als we om 11 uur terug in het hotel zijn is het tijd voor het ontbijt, maar we hebben er al een halve dag opzitten.

We relaxen nog wat aan het zwembad en halen water en wat koekjes voor de hike van morgen. Niet ver voorbij ons hotel zit warung Apple waar we vanmiddag de spring rolls hebben geprobeerd, overheerlijk en we besluiten hier vanavond ook maar te gaan eten.

Peter heeft spiezen met gegrild vlees en groenten, Stacy heeft noodles fried chicken en ik kies de vis van de dag (merlijn) met groenten. Vooraf nog spring rolls en wat biertjes en fris erbij en dat alles voor Idr 210.000 (nog geen € 15 met zijn 3en).

Inge

Oh..... dus nog steeds een goedkoop vakantie land. Ik heb inmiddels ook al andere verhalen gehoord