dosfaantosplus.reismee.nl

Naar Lovina

Om 9 u pickup door Tut Jhon onze airport-transfer-chauffeur na een stevig ontbijt bij Cafe Smorgas. Gisteravond af afscheid genomen van Hans, eigenaar van de Villas, hij blijkt stucadoor te zijn geweest en is nu zo'n 7 jaar op Bali, dus we hebben nog kans.....????

Onderweg nog file door een crematie ceremonie, het hele dorp is uitgelopen en ziet er op zijn zondags uit. Vaak wordt een dode eerst begraven, de familie gaat sparen want een crematie en alles wat daarbij komt kijken kost nogal wat en als er genoeg geld is volgt de crematie.

In de bergen, in een meer ligt tempel Ulun Danu Beteran, dit keer ligt de tempel ook daadwerkelijk in het water, 3 jr terug stond het peil in het meer een paar meter lager en stond de tempel op het droge. We konden meteen genieten van een mooie ceremonie.

Een half uur verder lopen wij via een pad naar de Gitgit watervallen, de allerkleinste kids worden hier ingezet om toch maar te proberen iets te verkopen. De watervallen zijn mooi, best wel wat water en ze zijn net bezig met canyoning.

Vanuit de auto zien we even later nog heel veel makaken met kleintjes, het lijkt of ze hier nog niet verpest zijn want ze blijven op zichzelf. In ons hotel aangekomen duiken we eerst lekker in het zwembad, dat ligt bijna voor onze deur van onze triple-room. Dan is het tijd voor primaire levensbehoeften bij Kakatua: bier en spring rolls, hmm en voor Pollewopke een mocktail Mojito (zonder alcohol).

Inge

Wat een indrukken krijgen jullie te verwerken he? Inmiddels een beetje aan de temperatuur gewend?
In Lovina kun je 's morgens vroeg met een bootje het water op om dolfijnen te spotten. Als er niet al te veel bootjes mee gaan is dat best leuk!!

Miranda

Ha 3 Musketiers, het begin van jullie trip klinkt al leuk hoor & mooie foto's ook! Als dit een voorbode is voor de rest dan komt het helemaal goed! Lekker genieten en maak er een ervaring van om nooit te vergeten :-) Toevallig vandaag ergens gelezen dat gebruik van 'smileys-met-een-neus' wil zeggen dat je al ruim over de 40 bent... waaaaaaaaaaaaaaaah hihi